Botičky

Proč Bůh vytvořil intimní vztahy? (část I)

XII.3. Problém antikoncepce také vyžaduje náboženské a morální posouzení. Některé antikoncepce mají skutečně abortivní účinek, uměle ukončují život embrya v nejranějších stádiích, a proto se na jejich použití vztahují rozsudky týkající se potratu. Jiné prostředky, které nesouvisí s potlačením již počatého života, nelze v žádném případě srovnávat s potratem. Křesťanští manželé by při určování svého postoje k neabortivním prostředkům antikoncepce měli pamatovat na to, že pokračování lidské rasy je jedním z hlavních cílů božsky stanoveného manželského svazku (viz X.4). Úmyslné odmítnutí mít děti od sobecký motivy znehodnocují manželství a jsou nepochybným hříchem.

Proč Bůh dal potěšení ze sexu

Na tuto otázku jsem nenašel odpověď, ale trápí mě to. Mluvil jsem s kamarádkou, která používá antikoncepci, a říkám jí, že to není dobré, a ona mi odpověděla (ostatně to vypadá logicky!) — proč tedy Bůh stvořil potěšení ze sexu? Koneckonců, kdyby tomu tak nebylo, lidé by se stýkali pouze za účelem plození, nedocházelo by také ke smilstvu, prostituci a potratům, protože každé těhotenství by bylo žádoucí? Opravdu chci pochopit, co jí odpovědět, a pochopit to pro sebe.

Odkaz na předmět:
Jak se zbavit sexuálních panenek v plné velikosti.

admin

Tým fóra
Ortodoxní křesťan

Olgo, podívejte se prosím na odpověď v této sekci portálu: O TĚLESNÉ LÁSCE.

A co zneužívání? Kdyby člověk nejedl, nemohl by se oddávat obžerství. Kdyby neměl city, všichni by byli jako roboti.

Děti jsou v ideálním případě plodem lásky a ne pohlavního styku.

Poslední úprava: 22. března 2017
Reakce: Natalja Grudcinová a Viktor Karpov

Olga Bar

Dnepropetrovsk ortodoxní křesťan

No ano, souhlasím. Všechno je to o naší lidské nestřídmosti a přehnanosti. Pán chce pro nás to nejlepší, dává nám vše, co potřebujeme, ale my toho zneužíváme. Děkuji za objasnění. Už jsem o tom přemýšlel — koneckonců, bez tělesné přitažlivosti a potěšení ze styku by byl manželský život bezcitný.

Alexey79

Na tuto otázku jsem nenašel odpověď, ale trápí mě to. Mluvil jsem s kamarádkou, která používá antikoncepci, a říkám jí, že to není dobré, a ona mi odpověděla (ostatně to vypadá logicky!) — proč tedy Bůh stvořil potěšení ze sexu? Koneckonců, kdyby tomu tak nebylo, lidé by se stýkali pouze za účelem plození, nedocházelo by také ke smilstvu, prostituci a potratům, protože každé těhotenství by bylo žádoucí? Opravdu chci pochopit, co jí odpovědět, a pochopit to pro sebe.

Tato oblast byla pokřivena pouze lidmi samotnými v důsledku Pádu. S jídlem je to stejné. Můžete jíst tak, aby ho tělo podpíralo, nebo na něm hodovat a přejídat se. Není nic špatného na tom, že oblast života, kterou popisujete, je spojena nejen s plozením dětí, ale také s potěšením. Hlavní věc je naučit se ji správně používat.

Alexey M. Nakleushev

Petrohradský ortodoxní křesťan
Mluvila jsem s kamarádkou, která používá antikoncepci, a říkám jí, že to není dobré

Odkaz na předmět:
Jaké pohlaví je omega.

V určitých případech je neabortivní antikoncepce povolena sociálním konceptem Ruské pravoslavné církve

Reakce: Michail Egorov

Dmitry!

Rusko ortodoxní křesťan

V určitých případech je neabortivní antikoncepce povolena sociálním konceptem Ruské pravoslavné církve

Ano, antikoncepce je obecně povolena.

Gleb13

Tomsk pravoslavný křesťan

«Ano, antikoncepce je obecně povolena.»

Ďábel obecně dovoluje spoustu věcí.

Artem Glinkin

Nižnij Novgorod ortodoxní křesťan

Stejně dobře si můžete položit otázku: proč Bůh dal potěšení z alkoholu, drog, hazardu atd. ?
Kde jsi přišel na to, že „potěšení“, které máš z intimních vztahů, pochází od Boha?
Byly v Edenu intimní vztahy? Otázka zřejmě zůstane otevřená. Jedno lze s jistotou říci, že duchovní vztah mezi Adamem a Evou byl nade vše (před pádem), a intimní vztahy byly jako důsledek. Co teď? Řekněte si upřímně, jaké myšlenky vás napadají během tělesných vztahů? O svém pomlčím, protože se stydím. Pokud ve mně tělesné touhy způsobují takové zlé myšlenky, pak to zjevně není od Boha.
Nevyzývám k úplnému vzdání se sexu, ale je potřeba se omezit, a to nejen v abstinenci, ale i v samotné podobě vztahů.
Ortodoxní křesťan musí dělat veškerou svou práci s Ježíšovou modlitbou. Může to znít bláznivě, ale intimní záležitosti by neměly zůstat bez Boha. Pak mnoho dotazů na různé pozice, orální vztahy a další nesmysly, na které se lidé na fóru ptají, samo zmizí.
PS Vše výše uvedené jsou mé osobní názory

Reakce: TanyaS. , __Elena__, Vladimir Yurievich a 5 dalších

L.Lesya

Pokřtěn v pravoslaví
Pravděpodobně proto, aby bylo v životě člověka více radosti.
Reakce: Viktor Karpov a Anna_A

Alexandr Palandov

Když si přečtete Píseň Šalomounovu (+20) — je to jasné — Bible se dívá na intimní vztahy úplně jinak než většina lidí.

Odkaz na předmět:
Měl Harry Potter sex.

Naposledy upraveno moderátorem: 30. října 2015
Reakce: Dmitry!

Dmitry!

Rusko ortodoxní křesťan

«Ano, antikoncepce je obecně povolena.»

Ďábel obecně dovoluje spoustu věcí.

hahaha, to je úplný LOL! Na základě vašich komentářů mě napadá jedna myšlenka: něco sektářského ve vás zuří.
Reakce: Anna_A

Dmitry!

Rusko ortodoxní křesťan
Kde jsi přišel na to, že „potěšení“, které máš z intimních vztahů, pochází od Boha?

a toto je druhé LOL! Sakra lidi, vy jste tak vtipní

Netvrdím, že intimní vztahy jsou důsledkem a ne hlavní příčinou, ale říkat, že potěšení a obecně je ohavnost, je zvláštní.

Nikdo neříká, že smyslem lidského života je jíst, kakat a rozmnožovat se a hlavně se rozmnožovat. Osobně si to nemyslím, ale myslím si, že neexistuje žádný hřích v rozkoši, když je to s vaším zákonným partnerem. A jak to udělat, je jejich otázka. Existuje seznam zvráceností, které jsou přímo zakázány Biblí. A co není zahrnuto v tomto seznamu, je stále velkou otázkou, zda je to zvrácenost nebo ne, pokud o tom mluvíte. Ale ano, souhlasím s tebou, že intimita zdaleka není primárním smyslem člověka, primárním smyslem je Kristus a láska.

Naposledy upraveno: 1. listopadu 2015
Reakce: Anna_A

Alexandr Palandov

Ortodoxní křesťan
hahaha, to je úplný LOL! Na základě vašich komentářů mě napadá jedna myšlenka: něco sektářského ve vás zuří.

Ve zpovědním obřadu z Trebniku jsou abortivní a neabortivní prostředky antikoncepce uvedeny v jedné hříšné řadě: „Jestliže jsou někdejší jedy nebo něco jiného a jed je falešný a kdo nerodí děti, jako vrah je zakázán.»

Sv. Maxim Vyznavač: „Správný úsudek o kopulaci činí plození svým cílem. Kdo má však zároveň na mysli jen chlípnou sladkost, ten se v úsudku mýlí, zlo považuje za dobro. A takový, který má kopulaci se svou ženou, toho zneužívá.»

Odkaz na předmět:
Sexuální výchova založená na 70. letech.

Svatý Klement Alexandrijský: „Protože lidé jsou nepochybně účastníky Božského plánu, nemají právo zahazovat a urážet své semeno. Jestliže i v manželství je cílem potěšení bez přirozeného následku mít děti, pak je tento cíl, a tedy i manželství nezákonné, nespravedlivé a bez logiky. Manželství je založeno a určeno k jiným věcem, které jsou zákonné. Pán chce, aby se lidská rasa rozmnožila. Nikde však neříká, že by se lidé měli oddávat násilným vášním, aby se vyhnuli plození dětí. Koneckonců i němá zvířata mají určitá období rozmnožování a nějakou dobu „abstinují“. Ale když v zákonném manželství manželské vztahy neslouží narození dětí, chová se takový pár arogantně a svévolně před tím, co příroda vyžaduje. Manželství totiž předpokládá touhu mít děti, a ne náhodné rozhazování semene, které je samo o sobě nelogické a nezákonné. Celý život těch, kdo se nazývají křesťany, musí být v souladu s přírodou, jak sám Stvořitel ustanovil.“

Reakce: __Elena__, Michail dirigent a Michail R.B.

Alexandr Palandov

Pokud někdo nechápe, proč jsem citoval Píseň písní, je to jeho problém. Těšit se z fyzické intimity není hřích. A užívat si sexu – bez touhy mít děti, v horším případě se mu vyhýbat – je, omluvte mou nesnášenlivost, těžkým hříchem.

a toto je druhé LOL! Sakra lidi, vy jste tak vtipní

Mně to například vtipné nepřišlo.

Tento příspěvek neměl nikoho urazit.

Naposledy upraveno moderátorem: 1. listopadu 2015
Reakce: Michail R.B.

Dmitry!

Rusko ortodoxní křesťan

XII.3. Problém antikoncepce také vyžaduje náboženské a morální posouzení. Některé antikoncepce mají skutečně abortivní účinek, uměle ukončují život embrya v nejranějších stádiích, a proto se na jejich použití vztahují rozsudky týkající se potratu. Jiné prostředky, které nesouvisí s potlačením již počatého života, nelze v žádném případě srovnávat s potratem. Křesťanští manželé by při určování svého postoje k neabortivním prostředkům antikoncepce měli pamatovat na to, že pokračování lidské rasy je jedním z hlavních cílů božsky stanoveného manželského svazku (viz X.4). Úmyslné odmítnutí mít děti od sobecký motivy znehodnocují manželství a jsou nepochybným hříchem.

Odkaz na předmět:
Jak mít sex s dívkou.

Výstřižek ze sociálního konceptu ruské pravoslavné církve, pokud něco.

Dovolte mi zdůraznit — sobeckýa ne některé další. A sobectví je již antagonistou lásky. Děti jsou plodem lásky manželů. A jsem si jistá, že každá rodina, která se rozvíjí podél vektoru lásky, dříve nebo později dospěje k rozhodnutí mít dítě, protože chce svou lásku sdílet s někým jiným. K tomuto rozhodnutí ale musíte dospět: 1. psychicky. 2. finančně. 3.fyzicky. A před tímto zráním zasahovat do rodiny radami typu: pokud jsi neměl dítě, jsi sobecký a antikrist, to je pravoslaví divné a cizí. Tak se zamyslete nad tím, co radíte.
PS

Ďábel obecně dovoluje spoustu věcí.

No, já bych tak otevřeně neprohlašoval, že ruská pravoslavná církev je to, co jste napsal. Církev to ostatně dovoluje.

Volkov Alexej Michajlovič

Uljanovsk ortodoxní křesťan

Stejně dobře si můžete položit otázku: proč Bůh dal potěšení z alkoholu, drog, hazardu atd. ?
Kde jsi přišel na to, že „potěšení“, které máš z intimních vztahů, pochází od Boha?
Byly v Edenu intimní vztahy? Otázka zřejmě zůstane otevřená. Jedno lze s jistotou říci, že duchovní vztah mezi Adamem a Evou byl nade vše (před pádem), a intimní vztahy byly jako důsledek. Co teď? Řekněte si upřímně, jaké myšlenky vás napadají během tělesných vztahů? O svém pomlčím, protože se stydím. Pokud ve mně tělesné touhy způsobují takové zlé myšlenky, pak to zjevně není od Boha.
Nevyzývám k úplnému vzdání se sexu, ale je potřeba se omezit, a to nejen v abstinenci, ale i v samotné podobě vztahů.
Ortodoxní křesťan musí dělat veškerou svou práci s Ježíšovou modlitbou. Může to znít bláznivě, ale intimní záležitosti by neměly zůstat bez Boha. Pak mnoho dotazů na různé pozice, orální vztahy a další nesmysly, na které se lidé na fóru ptají, samo zmizí.
PS Vše výše uvedené jsou mé osobní názory

Odkaz na předmět:
Co je mini-sex.

Ve skutečnosti v člověku není jen „božský“ a „démonický“, ale také jeho vlastní, „lidský“. Navíc právě tato věc, lidská, tedy pocházející z přírody, není ani zlá, ani dobrá, je morálně neutrální. Toto je patristický názor. V tomto smyslu potěšení z tělesných vjemů, z jídla atd. není hříchem, protože je člověku přirozené. Ale přirozeně to také není ctnost. Nesprávné použití je již samozřejmě hřích. To je zneužívání. V tomto smyslu nelze srovnávat požitky z drog a hazardu s přirozenými, byť tělesnými. Jsou jednoznačně hříšní. Hazardní hry jsou také zneužitím psychofyzických vlastností člověka, které jsou mu dány ke zcela jiným účelům.

Ze skutečnosti, že v Edenu nebyly žádné intimní vztahy, nevyplývá, že tělesné potěšení samo o sobě je pouze zlo. Zlá by v tomto případě byla i potřeba jíst, spát a potřeba odpočinku, která se také objevila po Pádu. Ale není tomu tak. To jsou takzvané bezhříšné vášně. Samy o sobě nejsou zlé, ale velmi vhodně se používají k přitahování lidí ke hříchu.

Nenávidět intimní vztahy je tedy samo o sobě hříchem, protože je to nepřijatelný extrém. Jsou více než normální pro úroveň, na které lidstvo existuje kvůli poškození přírody Pádem. Samozřejmě se při přechodu na novou, vyšší duchovní úroveň existence stávají jasnou překážkou, proto se od nich v mnišství upouští.

Proč Bůh vytvořil intimní vztahy? (část I)

Mezi lidmi panuje názor, že sexuální přitažlivost a pohlavní styk nejsou od Boha a že je to důsledek Pádu člověka. To znamená, že lidská sexualita je hřích a intimní vztahy jsou potřebné pouze pro pokračování lidské rasy. Jelikož se jedná o rozsáhlé téma, rozdělil jsem článek na dvě části a postupně je zveřejním. Chceme tedy v Bibli najít odpověď na otázku: proč Bůh stvořil sex?

Odkaz na předmět:
Když má Ir sex.

1. Bůh stvořil intimní vztahy pro reprodukci.

To je známý důvod. Když Bůh stvořil prvního muže a ženu, řekl:

„Buďte plodní a násobit a naplňte zemi a podmaňte si ji a panujte nad mořskými rybami a nad nebeským ptactvem a nad vším živým, co se na zemi hýbe“ (Genesis 1:28).

Příkaz „množit“ znamená intimní vztahy, bez kterých není možné počít dítě. Jak jsem řekl v úvodu, mezi lidmi existuje běžná mylná představa, že sexuální vztahy jsou důsledkem Pádu člověka. Všimněte si prosím, že citovaný text je zaznamenán v Genesis, kapitola 1, a Pád nastal v Genesis, kapitola 3. To znamená, že sex se neobjevil v důsledku Pádu, ale byl stvořen Bohem, který stvořil muže a ženu. Ale pravdou je, že Pád člověka velmi ovlivnil jeho sexuální chování.

Pokud by Bůh stvořil intimní vztahy pouze pro reprodukci, pak by lidem bylo dovoleno mít sex pouze za účelem plození a jakýkoli jiný sexuální vztah mezi manželem a manželkou by byl považován za hřích. Bohužel jsou lidé, kteří takto uvažují, protože neznají Boží slovo nebo ho znají velmi málo.

2. Bůh stvořil intimní vztahy, aby posílil svazek manžela a manželky.

Když Bůh stvořil ženu a přivedl ji k muži, Adam zvolal:

„Hle, toto je kost z mých kostí a tělo z mého těla; bude nazvána ženou, neboť byla vzata z muže“ (Genesis 2:23).

V dalším verši Bůh učinil velmi důležitou poznámku o tom, jaký bude vztah mezi manželem a manželkou:

„Proto muž opustí svého otce a svou matku; a přilne k manželce své; a stanou se jedním tělem“ (Genesis 2:24).

Slovo „cleave“ primárně odkazuje na intimní vztahy a tyto vztahy posilují jednotu mezi manželem a manželkou. Tato jednota by měla být silnější než jakýkoli jiný vztah, včetně vztahů s rodiči. Proto v Pavlově 1. listu Korinťanům Bůh říká, že intimní vztahy jsou manželskou povinností. Tuto povinnost je třeba plnit takto:

Odkaz na předmět:
Kdo má sex s nejvíce lidmi.

„Aby se však vyhnuli smilstvu, každý má svou manželku a každý má svého manžela. Manžel prokazuje své ženě náležitou přízeň; stejně tak je manželkou svého muže. Žena nemá nad svým tělem žádnou moc, ale manžel ano; Stejně tak manžel nemá moc nad svým tělem, ale manželka ano. Neodcházejte jeden od druhého, leda se souhlasem, na čas, abyste se postili a modlili se, a pak zase buďte spolu, aby vás satan nepokoušel pro vaši nestřídmost“ (1. Korintským 7:2-5).

Intimní vztahy posilují a podporují svazek manžela a manželky a Bůh nikomu nedovoluje, aby tento vztah využil k manipulaci s partnerem. Každý by však měl pochopit, že udržovat dobrý intimní vztah je posvátnou povinností manžela nebo manželky vůči tomu, s kým uzavřeli manželskou smlouvu. Není žádným tajemstvím, že důvodem k rozvodu je nejčastěji to, že jeden z partnerů nebo oba nerozumí manželské povinnosti a neplní ji, i když u soudu uvádějí jiné důvody.

3. Intimní vztahy jsou vytvářeny pro radost a potěšení manželského partnera.

V knize Deuteronomium dal Bůh o manželství následující zákon:

«Jestliže si někdo nedávno vzal ženu, ať nejde do války a není mu nic uloženo, ale ať zůstane jeden rok svobodný ve svém domě a bude se líbit své ženě, kterou si vzal.» (Deuteronomium 24:5) .

Během prvního roku manželství je položen základ vztahu mezi manželem a manželkou – jednota, kterou Bůh chce, aby měli po celý život. Protože jednota rodiny je základem blaha a bezpečí každého jednotlivce i celého národa, Bůh vyžaduje, aby byla rodina chráněna a měla přednost. Představte si, že i během války, kdy byla země v nebezpečí, Bůh požadoval, aby byl tento zákon dodržován a novomanžel nešel do války. Je nesmírně důležité poznamenat, proč novomanžel neměl jít do války. Měl „potěšit svou ženu, kterou si vzal“. Intimní vztahy jsou posvátnou součástí manželství, kde se manželé mohou jeden druhému oddávat s radostí a uspokojením. To je Boží plán pro intimitu v manželství.

Odkaz na předmět:
Co dělat v sexu pro chlapecký první sex.

Tyto tři důvody, proč Bůh stvořil intimní vztahy, nám umožňují pochopit, proč řekl tak kategoricky:

„Manželství ať je ve všech počestné a lože neposkvrněné, ale smilníky a cizoložníky bude soudit Bůh“ (Židům 13:4).

Smilstvo je biblický termín používaný pro jakýkoli sexuální vztah mezi dvěma lidmi, kteří spolu nejsou manželé. A cizoložství je jakýkoli intimní vztah, ve kterém je alespoň jeden partner ženatý s někým jiným.

Existují ještě dva důvody, proč Bůh stvořil intimní vztahy, ale na ty se podíváme v příštím článku.

Překlad: Natalya Mojžíšová.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Кнопка «Наверх»